Uitdagende doelen, de beste uitrusting.

Tamara Lunger BERGBEKLIMSTER

Wat is jouw doel en waarom ga je ervoor?

Dit jaar wilde ik de eerste zijn die de Nanga Parbat in de winter beklom, dus daar heb ik voor getraind. Maar eigenlijk train ik altijd voor mijn volgende doel, ook al weet ik soms nog niet eens wat dat doel is. Ik vind het proces gewoon geweldig!

Hoe heeft Mountain Athletics je geholpen om je voor te bereiden op je doel?

Het is heel belangrijk dat je erop vertrouwt dat je lichaam sterk genoeg is om hard te werken wanneer het er echt op aankomt. Natuurlijk moet je tijdens een expeditie soms snel zijn of heel veel gewicht dragen. En soms ben je wel 12 uur achter elkaar in de bergen. Daar moet je je lichaam natuurlijk op voorbereiden. Met het gestructureerde trainingsprogramma van Mountain Athletics kon ik mijn vorderingen tijdens de voorbereidingen constant in de gaten houden en het plan aanpassen wanneer dat nodig was.

Hoe vaak train je met Mountain Athletics?

Ik train elke dag, soms wel twee keer per dag. Maar het hangt ervan af hoeveel tijd ik heb, wat voor weer het is en wat die dag goed voelt voor mijn lichaam.

Wat doe je naast het trainen nog meer?

Ik probeer goed te slapen en gezond te eten, elke dag te mediteren en mezelf eraan te herinneren dat het een voorrecht is dat ik dit mijn "werk" mag noemen. Het voelt nooit als een verplichting, dus ik heb hartstikke veel geluk.
Van alle blessures door de jaren heen heb ik ontzettend veel geleerd. Het gaat er niet zozeer om hoe vaak je traint. Je moet goed trainen. En je moet je vrij en gelukkig voelen bij wat je doet en naar je lichaam luisteren.

  • Wat is jouw doel en waarom ga je ervoor?

    Dit jaar wilde ik de eerste zijn die de Nanga Parbat in de winter beklom, dus daar heb ik voor getraind. Maar eigenlijk train ik altijd voor mijn volgende doel, ook al weet ik soms nog niet eens wat dat doel is. Ik vind het proces gewoon geweldig!

  • Hoe heeft Mountain Athletics je geholpen om je voor te bereiden op je doel?

    Het is heel belangrijk dat je erop vertrouwt dat je lichaam sterk genoeg is om hard te werken wanneer het er echt op aankomt. Natuurlijk moet je tijdens een expeditie soms snel zijn of heel veel gewicht dragen. En soms ben je wel 12 uur achter elkaar in de bergen. Daar moet je je lichaam natuurlijk op voorbereiden. Met het gestructureerde trainingsprogramma van Mountain Athletics kon ik mijn vorderingen tijdens de voorbereidingen constant in de gaten houden en het plan aanpassen wanneer dat nodig was.

  • Hoe vaak train je met Mountain Athletics?

    Ik train elke dag, soms wel twee keer per dag. Maar het hangt ervan af hoeveel tijd ik heb, wat voor weer het is en wat die dag goed voelt voor mijn lichaam.

  • Wat doe je naast het trainen nog meer?

    Ik probeer goed te slapen en gezond te eten, elke dag te mediteren en mezelf eraan te herinneren dat het een voorrecht is dat ik dit mijn "werk" mag noemen. Het voelt nooit als een verplichting, dus ik heb hartstikke veel geluk.
    Van alle blessures door de jaren heen heb ik ontzettend veel geleerd. Het gaat er niet zozeer om hoe vaak je traint. Je moet goed trainen. En je moet je vrij en gelukkig voelen bij wat je doet en naar je lichaam luisteren.

TAMARA LUNGER

Bergbeklimster

TAMARA'S TOP TIPS

“Comfort is het belangrijkste, daarna komt het uiterlijk pas.”

“Vergeet nooit je water.”

“Je kunt elk doel bereiken als je het maar ECHT wilt!”

TAMARA'S TOP TIPS

VOLG TAMARA

TRAIN WITH US. REACH YOUR GOALS

LIVE TRAININGSPROGRAMMA VIA FACEBOOK

Vanaf september kun je via Facebook zes weken lang meedoen aan onze live trainingssessies van één uur.

Volg ons op Facebook