Uitdagende doelen, de beste uitrusting.

Sam Anthamatten EXTREME SKIËR

Wat is jouw doel en waarom ga je ervoor?

Vorig seizoen was het mijn doel op de Corrugated in Alaska te skiën. Een steile berg van 600 verticale meters met enorme stuifsneeuwranden bovenop en een gemiddelde helling van 60°. Er waren al een paar snowboarders vanaf gegaan, maar nog geen skiërs.

Hoe heeft Mountain Athletics je geholpen om dit doel te bereiken?

Ik moest zowel mentaal als fysiek optimaal in vorm zijn. Technisch gezien was deze enorm steile helling voor mij een geheel nieuwe uitdaging, dus ik moest absoluut mijn grenzen verleggen. Om mentaal sterker te worden, moest ik een hoop steile, gevaarlijke routes skiën.
Ik ben een half jaar van tevoren met de fysieke training begonnen, met heel veel balansoefeningen en trainingssessies in de sportschool.

Hoeveel train je?

Afhankelijk van het seizoen train ik tussen de 5 en 6 keer per week.

Wat doe je naast het trainen nog meer?

Ik klim veel. Mountainbiken is ook een van mijn favoriete sporten, want ik kan er mijn uithoudings- en reactievermogen mee verbeteren. Ook combineer ik mijn training vaak met paragliding. Ik ren de berg op en vlieg met mijn glijscherm weer naar beneden. Het komt er eigenlijk op neer dat ik elke bergsport aangrijp om in vorm te zijn voor het winterseizoen!

Wat vind je van de kit van Mountain Athletics? Beschrijf kort hoe je je tijdens het trainen voelt.

Omdat ik mijn trainingen zo veel mogelijk afwissel, heb ik T-shirts, shorts en schoenen nodig die ik overal voor kan gebruiken, ongeacht het weer. De kit is speciaal voor dit soort training samengesteld. Mountain Athletics ziet er geweldig uit en biedt me alles wat ik tijdens mijn trainingen nodig heb. De artikelen zijn licht, rekbaar en zien er goed uit!

  • Wat is jouw doel en waarom ga je ervoor?

    Vorig seizoen was het mijn doel op de Corrugated in Alaska te skiën. Een steile berg van 600 verticale meters met enorme stuifsneeuwranden bovenop en een gemiddelde helling van 60°. Er waren al een paar snowboarders vanaf gegaan, maar nog geen skiërs.

  • Hoe heeft Mountain Athletics je geholpen om dit doel te bereiken?

    Ik moest zowel mentaal als fysiek optimaal in vorm zijn. Technisch gezien was deze enorm steile helling voor mij een geheel nieuwe uitdaging, dus ik moest absoluut mijn grenzen verleggen. Om mentaal sterker te worden, moest ik een hoop steile, gevaarlijke routes skiën.
    Ik ben een half jaar van tevoren met de fysieke training begonnen, met heel veel balansoefeningen en trainingssessies in de sportschool.

  • Hoeveel train je?

    Afhankelijk van het seizoen train ik tussen de 5 en 6 keer per week.

  • Wat doe je naast het trainen nog meer?

    Ik klim veel. Mountainbiken is ook een van mijn favoriete sporten, want ik kan er mijn uithoudings- en reactievermogen mee verbeteren. Ook combineer ik mijn training vaak met paragliding. Ik ren de berg op en vlieg met mijn glijscherm weer naar beneden. Het komt er eigenlijk op neer dat ik elke bergsport aangrijp om in vorm te zijn voor het winterseizoen!

  • Wat vind je van de kit van Mountain Athletics? Beschrijf kort hoe je je tijdens het trainen voelt.

    Omdat ik mijn trainingen zo veel mogelijk afwissel, heb ik T-shirts, shorts en schoenen nodig die ik overal voor kan gebruiken, ongeacht het weer. De kit is speciaal voor dit soort training samengesteld. Mountain Athletics ziet er geweldig uit en biedt me alles wat ik tijdens mijn trainingen nodig heb. De artikelen zijn licht, rekbaar en zien er goed uit!

SAM ANTHAMATTEN

Extreme skiër

SAM'S TOP TIPS

“Houd een ritme aan in je trainingsschema. Het is belangrijk om constant te zijn.”

“Motivatie! Als je gemotiveerd bent, zal het je verbazen hoe sterk je bent. Ga met vrienden trainen, vermaak je en wees trots op je spierpijn aan het einde van de sessie!”

“Wissel je trainingen zo veel mogelijk af, om je lichaam wakker te houden en verschillende spieren te trainen.”

SAM'S TOP TIPS

VOLG SAM

TRAIN WITH US. REACH YOUR GOALS

LIVE TRAININGSPROGRAMMA VIA FACEBOOK

Vanaf september kun je via Facebook zes weken lang meedoen aan onze live trainingssessies van één uur.

Volg ons op Facebook