Veelgestelde vragen: onderwerpen

Over ons

Wie is The North Face®?

We zijn vernoemd naar de koudste, meedogenlooste zijde van een berg. We hebben ontdekkers geholpen om de ongrijpbaarste hoogten van de Himalaya te bereiken. Maar het verhaal van The North Face® begint, grappig genoeg, op het strand. Om precies te zijn de buurt North Beach in San Francisco, op zo'n 45 meter boven zeeniveau. Hier besloten twee wandelfanaten in 1966 van hun passie hun werk te maken en een bergsportwinkeltje te openen.

Het winkeltje verwierf al gauw bekendheid als The North Face®, waar je hoogwaardig klim- en trekkersmateriaal kon vinden. In 1968 verhuisde The North Face® naar de andere kant van de Baai van San Francisco, naar de ongekende mogelijkheden die Berkeley te bieden had, en werd er begonnen met het ontwerpen en vervaardigen van eigen alpinekleding en -uitrusting.

Nu, meer dan 40 jaar na de bescheiden start, heeft The North Face® een uitgebreide lijn kleding, uitrusting en schoenen voor schitterende prestaties. We blijven innoveren en grenzen verleggen, zodat jij dat tijdens je ontdekkingstochten ook kunt doen. We zijn er natuurlijk ontzettend trots op dat we de eerste keus zijn van 's werelds meest gerenommeerde klimmers, alpinisten, extreemskiërs, snowboarders, duurlopers en verkenners.

Het is onmogelijk te voorspellen wat de komende 40 jaar voor ons in petto heeft. Maar één ding staat rotsvast: The North Face® blijft zich onwrikbaar toeleggen op baanbrekend ontwerp, zodat jij je outdoorgrenzen kunt blijven verleggen.

Never Stop Exploring.

Een bestelling plaatsen

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren als deze nog niet is verzonden?

Zodra de bestelling is bevestigd, is het nagenoeg onmogelijk om deze nog te wijzigen of te annuleren. We proberen bestellingen zo snel mogelijk te verwerken om aan onze gestelde levertijden te voldoen. Aangezien je herroepingsrecht hebt, kun je de producten wel aan ons retourneren. Raadpleeg voor meer informatie onze Verkoopvoorwaarden of ons Retourbeleid

Kan ik ook telefonisch een bestelling plaatsen?

Helaas kunnen we op dit moment geen telefonische bestellingen aannemen.

Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling is ontvangen?

Zodra je je transactie hebt voltooid, ontvang je op het door jou verstrekte e-mailadres een bestelbevestiging. Neem als je geen bestelbevestiging hebt ontvangen contact op met onze klantenservice. We raden je te allen tijde aan om de status van je bestelling te controleren. Ga hiervoor naar Bestelling volgen, voer vervolgens je referentienummer en je e-mailadres in en verzend je verzoek.

Wat voort soort e-mails kan ik verwachten met betrekking tot mijn bestelling?

Bestelbevestiging Middels deze e-mail wordt bevestigd dat we je bestelling hebben ontvangen. Deze e-mail verschijnt enkele minuten nadat je je bestelling hebt geplaatst in je Postvak IN. Alle bestellingen zijn onderhevig aan beschikbaarheid. Als een product nadat de bestelling is geplaatst niet beschikbaar blijkt te zijn, nemen we contact met je op en word je gerestitueerd voor de onvolledige/geannuleerde bestelling.

Bezorginformatie Deze e-mail wordt verzonden zodra je bestelling ons magazijn heeft verlaten. Het bericht bevat (een) traceercode(s) waarmee je je bestelling van magazijn tot verzendadres kunt volgen. Het kan tot 24 uur duren voordat de traceerinformatie is bijgewerkt in het systeem van de bezorgdienst. Je kunt je bestelling ook volgen door hier te klikken.

Retourzendingen en restitutie: Zodra je geretourneerde bestelling bij ons magazijn is aangekomen, voeren we de noodzakelijke inspecties uit. Als de inspectie naar tevredenheid is uitgevoerd, ontvang je een e-mail waarin staat dat je retourzending aan de vereisten voldoet. Vervolgens wordt het aankoopbedrag van de/het geretourneerde product(en) aan je gerestitueerd. Als je retourzending niet aan de vereisten van ons retourbeleid voldoet, nemen we contact met je op.

Waarom is mijn bestelling geannuleerd?

Je bestelling kan zijn geannuleerd wegens problemen met je creditcard. We verzoeken je dan ook contact op te nemen met je bank voor meer informatie.
Je kunt ook contact opnemen met onze klantenservice door hier te klikken.

Kan ik een product toevoegen nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?

Zodra de bestelling is bevestigd, is het nagenoeg onmogelijk om deze nog te wijzigen of te annuleren. We proberen bestellingen zo snel mogelijk te verwerken om aan onze gestelde levertijden te voldoen.  Als je een extra product/extra producten wilt bestellen, moet je online een nieuwe bestelling plaatsen.

Waar kan ik een promotiecode voor een online bestelling invoeren?

Ga als je klaar bent om je bestelling te plaatsen naar het winkelmandje (of klik op de knop Bestellen in de rechterbovenhoek van de website). Voer in het promotiecodegedeelte bij de kassa je promotiecode zorgvuldig in. Zorg ervoor dat de promotiecode die je invoert, geen extra spaties voor of na de promotiecode bevat; dit gebeurt soms als je het kopieert en plakt vanuit een e-mail of andere elektronische communicatievorm. Klik op Toepassen en er wordt een bericht weergegeven waarin staat dat je promotiecode is ingevoerd.

Betaling

Welke soorten betaling accepteert de online winkel van The North Face®?

We accepteren American Express, Delta, Maestro, MasterCard, MasterCard Debit, PayPal, Visa, Visa Electron, Visa Debit en iDeal.

Wanneer wordt het bedrag in rekening gebracht?

Het bedrag wordt op het moment dat je bestelling wordt verzonden, op je creditcard of debitcard in rekening gebracht. We accepteren of verzenden je bestelling pas als de uitgever van je creditcard of debitcard het gebruik van de kaart voor de bestelde producten heeft goedgekeurd.

Is winkelen bij de online winkel van The North Face® veilig?

Ja. Je kunt zonder zorgen bij ons winkelen, aangezien we er alles aan doen om de veiligheid van je aankopen en persoonlijke gegevens te garanderen.

Worden mijn betalingsgegevens verwerkt door The North Face®?

We streven ernaar om onze website veilig te houden en fraude te voorkomen. Alle creditcard- en debitcardtransacties op deze website worden verwerkt door "Worldpay (UK) Limited en de bijbehorende groepsmaatschappijen". Dit is een veilige online betaalmethode die informatie met betrekking tot je betalingsgegevens in een veilige omgeving vasthoudt en verwerkt.

Waarom is mijn kaart afgewezen?

Je kaart kan om een van de onderstaande redenen zijn afgewezen:

  • Je kaart is vervallen. Controleer of je kaart nog steeds geldig is.
  • Je kredietlimiet is bereikt. Neem contact op met je creditcardmaatschappij om te controleren of je je geautoriseerde aankooplimiet hebt overschreden.
  • Het is mogelijk dat je gegevens verkeerd hebt ingevuld. Controleer of je de verplichte velden juist hebt ingevuld. 

Als geen van deze redenen op jou van toepassing is, helpen we je graag verder.  Neem hier contact op met ons klantenserviceteam.

Levering

Hoeveel dagen duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?

We doen ons uiterste best om bestellingen binnen één werkdag te verwerken.  Leveringen vinden van maandag t/m vrijdag plaats tijdens normale werkuren, met uitzondering van weekenden en feestdagen. Bestellingen die voor 11.59 uur worden geplaatst, worden dezelfde dag nog verzonden; bestellingen die na dit tijdstip worden geplaatst, worden de volgende dag verzonden.  Aangegeven leveringstijden worden geschat vanaf het moment van verzending van de bestelling.

Standaard: 2 tot 4 werkdagen
Afhaalpunt: 2 tot 4 werkdagen
Expresszending: 24 tot 48 uur

Tijdens de uitverkoop kan het verwerken van bestellingen langer duren. 

Verkrijgen van betalingsautorisatie kan het moment van verzending tot 7 dagen vertragen.

Raadpleeg de pagina Levering voor meer informatie.

Van welke bezorgdiensten wordt gebruikgemaakt?

Standaard: GLS
Afhaalpunt: UPS
Expresszending: UPS

Naar welke landen verzenden jullie?

Producten kunnen naar de volgende landen worden verzonden: België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, de Republiek Ierland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden.

Houd er rekening mee dat je je bestelling dient te plaatsen in de online winkel van het land waarnaar je je bestelling wilt verzenden.

Vanuit welke locatie worden de producten verzonden?

Alle producten worden verzonden vanuit ons magazijn in Sint-Niklaas (België).

Hoe worden de verzendkosten bepaald?

De verzendkosten van je bestelling zijn afhankelijk van de verzendmethode die je selecteert.
Verzendkosten zijn inclusief btw en inclusief alle kosten met betrekking tot verzending van je bestelling naar het opgegeven adres.
Ga voor meer informatie, onder andere over kosten, naar de pagina Levering.

Kunnen bestellingen naar een ander adres dan het factuuradres worden verzonden?

Ja, bestellingen kunnen naar een ander adres dan het factuuradres worden verzonden. Nadat je tijdens het plaatsen van je bestelling het verzendadres hebt ingevoerd, heb je de mogelijkheid om een ander factuuradres in te voeren. Houd er rekening mee dat het leveringsadres altijd binnen het land van de online winkel waarin je je bestelling hebt geplaatst, moet zijn.

Kan ik een leveringsadres in een ander land dan het land waarin ik mijn bestelling heb geplaatst, invoeren?

Het leveringsadres moet in hetzelfde land zijn als de online winkel waarin je je bestelling hebt geplaatst.

Kan ik het verzendadres wijzigen nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?

We doen ons uiterste best om bestellingen binnen één werkdag te verwerken en daarom kunnen we het leveringsadres nadat je je bestelling hebt geplaatst, niet meer wijzigen. Neem als je vragen hebt contact met ons op.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Klik hier en voer je bestel-ID en de e-mailgegevens van je bestelling in of ga, als je een geregistreerd gebruiker bent, onder Mijn account naar je Bestelgeschiedenis.

Het kan nadat je de bevestigingse-mail hebt ontvangen 24 tot 48 uur duren voordat de bezorgdienst de traceerinformatie in het systeem heeft bijgewerkt. Probeer het als je op je traceercode klikt en er geen informatie beschikbaar is later nog eens.

Retourneren en ruilen

Wat is jullie retourbeleid?

Je kunt je producten binnen 30 dagen na ontvangst van de goederen retourneren. Geretourneerde producten moeten ongedragen zijn, zich in de staat van ontvangst bevinden en nog in de originele verpakking zitten. Raadpleeg ons Retourbeleid voor meer informatie.

Wat is jullie ruilbeleid?

Momenteel beschikken we niet over de mogelijkheid om producten simpelweg te ruilen. Als je een andere kleur of maat wilt, dien je het product/de producten te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen. Je ontvangt een restitutie voor het geretourneerde product/de geretourneerde producten zodra de retourzending is ontvangen en verwerkt bij het magazijn.

Worden de verzendkosten ook gerestitueerd als ik mijn bestelling retourneer?

Je ontvangt van ons restitutie ter waarde van het bedrag van het geretourneerde product/de geretourneerde producten. Leveringskosten die voor de initiële bestelling zijn betaald, zijn uitgesloten van restitutie (klik  HIER voor meer informatie). (Behalve voor bestellingen die worden geretourneerd wegens verkeerde, defecte of beschadigde producten.)

Wanneer ontvang ik mijn restitutiebedrag?

Je restitutiebedrag wordt verwerkt zodra het product/de producten die je hebt geretourneerd, door ons kwaliteitscontroleteam zijn gecontroleerd. Zodra de retourzending is goedgekeurd, kan het tot 14 dagen duren voordat de restitutie door The North Face® wordt overgemaakt aan de aanbieder van je betalingsdienst (bijvoorbeeld de leverancier van je creditcard). Houd er rekening mee dat de periode die het duurt voordat je het bedrag van je betalingsdienstaanbieder ontvangt, afhankelijk is van de aanbieder.

Neem voor meer informatie contact op met ons klantenserviceteam voor de online winkel door hier te klikken.

Wat moet ik doen als het restitutiebedrag niet klopt?

Neem contact op met de klantenservice door hier te klikken en we proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Wat moet ik doen als ik het verkeerde product heb ontvangen?

Als je het verkeerde product hebt ontvangen, raden we je aan om contact op te nemen met een van onze klantenservicemedewerkers door hier te klikken.

Wat moet ik doen als een product bij ontvangst beschadigd of defect is?

Als je een beschadigd of defect product hebt ontvangen, raden we je aan om contact op te nemen met een van onze klantenservicemedewerkers door hier te klikken.

Kan ik producten die ik in een fysieke The North Face®-winkel heb gekocht, online retourneren?

Het online-retourbeleid is alleen van toepassing op producten die zijn gekocht op www.thenorthface.eu.

Hoe kan ik een product retourneren via PayPal?

Producten die via PayPal zijn gekocht, moeten online worden geretourneerd om een tegoed op je PayPal-account te ontvangen.

Mijn account

Hoe kan ik me registreren?

Klik hier om je te registreren of klik op de link boven aan het scherm.

Een veilig wachtwoord aanmaken?

Voor je eigen veiligheid moeten wachtwoorden het volgende bevatten:

  • ten minste (8) tekens
  • ten minste (1) numeriek teken (bv. 5)
  • ten minste 1 hoofdletter (bv. N)
  • ten minste 1 kleine letter (bv. t)

We raden je aan om bij het aanmaken van je wachtwoord de onderstaande richtlijnen te volgen. Door deze richtlijnen te volgen, maak je het een ander moeilijker om je wachtwoord te raden.

  • Gebruik voor elke account een ander wachtwoord. Als iemand dan je wachtwoord voor een account achterhaalt, heeft deze persoon niet direct toegang tot je andere accounts.
  • Wachtwoorden dienen niet te worden gebaseerd op bekende of gemakkelijk te vinden persoonlijke gegevens van een gebruiker of van zijn/haar familie, vrienden, huisdieren etc. Onder persoonlijke gegevens vallen ook aanmeldings-ID, naam, verjaardag, adres, telefoonnummer, burgerservicenummer of afgeleiden daarvan.
  • Voor wachtwoorden dienen geen woorden te worden gebruikt die in een standaard woordenboek (Nederlands of een andere taal) zijn opgenomen of algemeen bekend zijn als straattaal of jargon.
  • Voor wachtwoorden dienen geen namen of afgeleiden daarvan te worden gebruikt van fictieve personages uit boeken, films etc.

Hoe kan ik me aanmelden bij de online winkel van The North Face®?

Klik als je een geregistreerde gebruiker bent op de koppeling AANMELDEN boven aan het scherm of klik hier en voer je e-mailadres en wachtwoord in. Klik als je geen geregistreerde gebruiker bent op de koppeling AANMELDEN boven aan het scherm of maak een account aan door de verstrekte instructies op te volgen.

Moet ik me registreren om in de online winkel van The North Face® een aankoop te doen?

Registratie is niet vereist. Je kunt altijd als gast een bestelling plaatsen bij de online winkel van The North Face®. We raden je echter aan om je te registreren als je van plan bent om regelmatig via onze site een bestelling te plaatsen. Dit bespaart tijd als je opnieuw iets bestelt bij de online winkel van The North Face®. Ons registratieproces is snel en gratis.

Waarom zou ik me als gebruiker registreren?

Als geregistreerde gebruiker hoef je je verzend- en factuuradressen elke keer als je een online bestelling plaatst niet opnieuw in te voeren. Als je een nieuwe bestelling plaatst, wordt het naar het geregistreerde adres verzonden, tenzij je een ander adres opgeeft. Je kunt rondneuzen, winkelen en, indien nodig, je bestelling op een later moment afronden. We bewaren de producten die je al in je winkelmandje hebt geplaatst, zodat je de producten als je op een later moment terugkomt niet opnieuw in je winkelmandje hoeft te plaatsen. Houd er rekening mee dat je er niet van bent verzekerd dat producten die je in je winkelmandje hebt geplaatst, op een later tijdstip ook nog voorradig zijn.

Wat moet ik doen als ik het wachtwoord van mijn account ben vergeten?

Volg als je het wachtwoord van je account bent vergeten de aanmeldprocedure en klik op de link Wachtwoord vergeten. Vervolgens ontvang je van ons meteen een nieuw wachtwoord.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Meld je aan bij de online winkel van The North Face® en klik op de link Mijn account boven aan het scherm. Zodra je in het gedeelte Mijn account bent, kun je je wachtwoord wijzigen.

Hoe kan mijn accountgegevens bijwerken, inclusief wijzigingen aan mijn thuis-/e-mailadres?

Meld je aan bij de online winkel van The North Face® en klik op de link Mijn account boven aan het scherm. Zodra je in het gedeelte Mijn account bent, kun je de factuur- en verzendinformatie wijzigen.

Cadeaus

Kan ik in de online winkel cadeaubonnen voor de online winkel kopen?

Momenteel kun je bij ons geen online cadeaubonnen kopen.

Bieden jullie cadeauverpakkingen aan?

Momenteel bieden we geen cadeauverpakkingen of inpakservice aan.

Producten

Zijn alle producten van The North Face® verkrijgbaar in de online winkel?

Wegens de omvang van ons wereldwijde productaanbod is het voor ons onmogelijk om elk product dat door het bedrijf wordt vervaardigd, op voorraad te hebben. Elk van onze The North Face®-winkels en geautoriseerde The North Face®-wederverkopers heeft een uitgebreid productaanbod dat een selectie van onze volledige collectie vertegenwoordigt, toegespitst op plaatselijke vraag. Het is mogelijk dat een wederverkoper een bepaald product niet op voorraad heeft, maar een andere wederverkoper wel.

  • Aarzel vooral niet om contact op te nemen met de winkels of wederverkopers bij jou in de buurt en hen te vragen naar je specifieke product.
  • Je kunt ook contact opnemen met het klantenserviceteam van onze online winkel door hier te klikken. We zullen dan ons uiterste best doen om een gelijkwaardig product voor je te vinden.

Is er een verschil in prijs tussen producten in de online winkel en producten in een plaatselijke The North Face®-winkel?

De prijzen in de officiële online The North Face®-winkel zijn gebaseerd op onze officiële prijslijst; winkels kunnen echter afwijkende prijzen en kortingen hanteren. Normaliter overschrijden winkels niet de adviesprijs van The North Face®.

Is er een verschil tussen de Amerikaanse en de Europese collectie?

Op de Amerikaanse en de Europese markt kunnen verschillende producten worden verkocht. Het is dus mogelijk dat een product dat je in de Verenigde Staten/op de Amerikaanse website hebt gezien, niet in Europa verkrijgbaar is en andersom. Overeenkomstig ons bedrijfsbeleid kunnen producten die alleen in de Verenigde Staten en Canada of alleen in Europa worden verkocht, niet worden verzonden naar of verkocht in een land buiten het gebied. De ontwikkeling van zowel de Europese als de Amerikaanse collectie is geïnspireerd door dezelfde toewijding aan het buitenleven en we zijn ervan overtuigd dat beide collecties producten bevatten die aansluiten op wat je zoekt.

Komen producten die momenteel niet op voorraad zijn, uiteindelijk weer op voorraad?

Zodra een product niet meer op voorraad is, kunnen we niet garanderen dat we dat product weer op voorraad krijgen. Controleer het betreffende product vooral regelmatig op beschikbaarheid.

Je kunt ook contact opnemen met je plaatselijke winkel om te vragen of het daar nog op voorraad is. Zowel onze winkels als het klantenserviceteam hebben/heeft een productnummer/-code nodig om beschikbaarheid te kunnen controleren.                                                                                                                                                      

Waar kan ik de naam of het productnummer van mijn product vinden?

Als het originele label nog aan het product zit, kun je hierop de productnaam en het productnummer vinden. Als dit niet het geval is, staat de stijl van een The North Face®-product ook op het interne label. Het begint met een A of C gevolgd door 3 letters of cijfers.

Welke interne en externe jassen en vesten kunnen in elkaar worden geritst?

Alle interne en externe jassen die vanaf 2010 zijn geproduceerd, kunnen in elkaar worden geritst en zijn compatibel, op voorwaarde dat ze dezelfde maat zijn, aangezien de ritsen van dezelfde lengte moeten zijn. Als je op zoek bent naar een interne of externe jas die past bij de jas die je al hebt, zorg er dan wel voor dat deze in elkaar kunnen worden geritst. Een volledig overzicht van onze inritsbare jassen en vesten voor dit seizoen vind je door in het zoekveld 'inritsbaar' in te voeren.

Komt de productafbeelding altijd overeen met het geleverde product?

Ja, hoewel het soms voorkomt dat het product een iets andere afwerking en afwijkende details heeft. De foto's op de website zijn genomen van proefstukken en soms worden er kleine wijzigingen aangebracht aan het eindproduct, zoals de kleur van het logo of de rits.  Ook kunnen de kleuren afwijken; dit is afhankelijk van het apparaat waarop je het product bekijkt. 

Hoe kan ik zien of een product authentiek is?

We stellen alles in het werk om de vervaardiging van potentiële namaakgoederen tegen te houden, maar we kunnen de verkoop van niet-echte producten niet volledig voorkomen. We raden je daarom aan om The North Face®-producten te kopen bij onze online winkel of op een locatie die wordt geëxploiteerd door een van onze The North Face®-partners. Raadpleeg voor een volledig overzicht van onze online The North Face®-partners onze winkelzoeker.

Hoe weet ik welke maat ik moet bestellen?

Klik hier om onze maattabellen te bekijken.

Is de maatvoering voor alle stijlen hetzelfde?

We proberen voor elke productcategorie de beste pasvorm te realiseren, afhankelijk waar het product voor is bedoeld. Dit betekent dat de pasvorm tussen Performance- en Mountaineering-kleding kan variëren. Onze maattabellen helpen je bij het vinden van de juiste maat.

Wordt voor alle schoenen dezelfde maatvoering gehanteerd?

De pasvorm kan variëren voor de verschillende beoogde activiteiten, zoals bergbeklimmen, wandelen of hardlopen. Bestel gewoon de maat die je altijd draagt, tenzij is aangegeven dat de pasvorm afwijkt van de standaard.

Welke schoenmaat moet ik bestellen?

Het is belangrijk om de juiste schoenmaat te bestellen om zeker te zijn van een comfortabele en correcte pasvorm. Bestel gewoon de maat die je altijd draagt, tenzij is aangegeven dat de pasvorm afwijkt van de standaard. Raadpleeg onze maattabel voor schoenen om de juiste maat te bepalen.

Wat is de kleinste verkrijgbare kindermaat?

De kleinste kindermaat die we hebben, is XS (extra small), dat overeenstemt met 5-6 jaar. Vanaf het najaar van 2013 hebben sommige winkels ook kleding voor kinderen van 0 tot 3 jaar oud in de collectie.

Wat zijn de voordelen van een rugzak specifiek voor vrouwen?

Damesrugzakken zijn ontworpen om aan te sluiten op de vormen van het vrouwelijke lichaam (bijvoorbeeld een kleiner frame of de plaatsing van de banden), zodat er een comfortabelere pasvorm wordt gerealiseerd.  

Wat is GORE-TEX®?

GORE-TEX®, vervaardigd door W.L. Gore & Associates, is een ademend membraan dat is gelamineerd op het textiel van een kledingstuk dat wind- en waterdicht, maar toch ademend moet zijn. GORE-TEX-producten zijn:

  • 100% waterdicht
  • Lichtgewicht
  • Zeer ademend
  • Isolerend in koude temperaturen

Een GORE-TEX®-product wordt vervaardigd met een membraan dat vocht afvoert, substanties zoals olie, vuil en vlekken blokkeert en voorkomt dat wind of regen doordringt. 

Deze laag wordt gemaakt met superdun geëxpandeerd polytetrafluoretheen (PTFE), waarbij elke porie 20.000 keer kleiner is dan een waterdruppel, maar toch 700 keer groter dan een lichaamsvochtmolecule, waardoor overtollig lichaamsvocht (zweet) kan worden afgevoerd, terwijl regen en sneeuw worden tegengehouden en niet kunnen binnendringen.

Wat is DryVent®?

DryVent® is een superieure, waterdichte, ademende technologie met een coating van polyurethaan (PU) die bestaat uit een driedelige, meerlaagse formule voor waterdichte bescherming, vochtdoorlaatbaarheid en duurzaamheid. Deze technologie is getest door de afdeling kwaliteitsborging van The North Face® om zeker te zijn van de beste duurzaamheid en prestaties, zonder in te leveren op comfort en duurzaamheid. Het minimale ademende vermogen van producten met DryVent® is: 600 g/m²/24 uur op de vochtdoorlatendheidsnelheidschaal (MVTR).

Wat is de waterdichtheid en het ademende vermogen van GORE-TEX®?

Helaas beschikken we niet over de cijfers betreffende waterdichtheid en ademend vermogen van GORE-TEX®, maar het GORE-TEX®-membraan bevat wel meer dan 1,3 miljard microscopische poriën per vierkante centimeter. Deze poriën zijn 20.000 keer kleiner dan een waterdruppel, maar 700 keer groter dan een waterdampmolecule, waardoor het GORE-TEX®-membraan vanaf de buitenzijde volledig waterdicht is, terwijl zweet van binnen naar buiten wordt afgevoerd. Kledingstukken met het GORE-TEX®-membraan zijn gemeten volgens het G-label en variëren van 5000-20.000.

Wat is de waterdichtheid en het ademende vermogen van DryVent®?

De DryVent®-technologie is getest door de afdeling kwaliteitsborging en wordt uitgedrukt in PSI (pound-force per square inch); dit is de druk die wordt uitgeoefend door één pound-force op één vierkante inch. De classificatie die voortvloeit uit deze test, is:

  • Ademend vermogen: 700-750 g/m2/24 uur gemiddeld (MVTR), Upright Cup-methode
  • Waterbestendigheidsclassificatie: gemiddeld PSI 75, gemiddeld PSI na 20 wasbeurten 75

Wat zijn de verschillende soorten GORE-TEX® die door The North Face® worden aangeboden?

GORE-TEX® Paclite®: Dit exclusieve Paclite®-membraan is gelamineerd op lichtgewicht, sterk nylontextiel om zo kledingstukken te produceren die extreem ademend, samendrukbaar en duurzaam waterdicht zijn. Het membraan heeft een beschermende zwarte laag die is vervaardigd van vetafstotend (oleofoob) polymeer en koolstof die vocht van binnen naar buiten doorlaat, maar voorkomt dat lichaamsoliën, cosmetica, zout water en insectenwerende middelen de waterafstotende kwaliteiten van het membraan aantasten. Het materiaal is extreem samendrukbaar en kan dus heel klein worden opgeborgen.

GORE-TEX® Performance-shell: Dit materiaal is ademend en comfortabel en biedt duurzame water- en winddichte bescherming. Het is verkrijgbaar met twee lagen voor een lichtere en zachtere constructie en met drie lagen als robuuster alternatief.

GORE-TEX® Pro-shell: De drielaagse GORE-TEX® Pro-shell Gore Micro-Grid Backer is vervaardigd van de meest robuuste, duurzame water- en winddichte materialen en voldoet aan de vereisten van de meest geharde buitensporters. Met de GORE-TEX® Pro-shell kun je barre omstandigheden langer doorstaan zonder belangrijke lichaamswarmte te verliezen.

Drielaags GORE-TEX® XCR®: GORE-TEX® XCR® is het meest duurzame, ademende materiaal dat verkrijgbaar is, zodat je hiermee een combinatie krijgt van ademend, duurzaam, waterdicht en lichtgewicht.

Dubbellaags GORE-TEX® XCR®: de populairste bescherming tegen weer en wind. Het dubbellaagse GORE-TEX® XCR® is waterdicht, winddicht, ademend, zacht en lichtgewicht. Ideaal dus voor een actieve levensstijl!

Gore Windstopper®: Dit biedt windbescherming en voert overtollig vocht af, terwijl wordt voorkomen dat ongewenst vocht binnendringt.

Gore Windstopper®-softshellmateriaal: Gore Windstopper®-softshellmaterialen zijn volledig wind- en waterdicht, zeer ademend en bieden een combinatie van de betrouwbare bescherming van een shell en het comfort van een tussenlaag. Deze materialen zijn gestroomlijnd en heerlijk comfortabel voor het buitenleven, waardoor ze ideaal zijn voor actieve en uitdagende ondernemingen in weer en wind.

Gore Windstopper®-softshell: De kledingstukken zijn vervaardigd van unieke en zachte stretchmaterialen die zeer schuurbestendig zijn, waardoor je volop bewegingsvrijheid hebt. Al deze kledingstukken zijn zeer ademend en zitten ook tijdens grote inspanningen comfortabel.

Gore Windstopper® Active-shells: Windstopper® Active-shells zijn de lichtste en gemakkelijkst in te pakken kledingstukken en bovendien zijn ze volledig winddicht, bieden ze maximaal ademend vermogen en zijn ze waterdicht. Windstopper® Active-shells zijn ook tijdens extreme inspanningen zeer comfortabel. Het Windstopper®-membraan van deze dubbellaagse constructie is vastgezet op een extreem ademende en schuurbestendige buitenlaag.

Wat zijn de verschillende soorten DryVent® die door The North Face® worden aangeboden?

DryVent®: Dit is een superieure, waterdichte, ademende technologie met een coating van polyurethaan (PU) die bestaat uit een driedelige, meerlaagse formule voor waterdichte bescherming, vochtdoorlaatbaarheid en duurzaamheid. Deze technologie is getest door de afdeling kwaliteitsborging van The North Face® om zeker te zijn van de beste duurzaamheid en prestaties, zonder in te leveren op comfort en duurzaamheid. Het minimale ademende vermogen van producten met DryVent® is: 600 g/m²/24 uur op de vochtdoorlatendheidsnelheidschaal (MVTR).

DryVent® Alpha: Dit stevige, waterdichte materiaal wordt toegepast in de Summit Series®-collectie en is vervaardigd met een microporeuze, hydrofobe lamineertechniek waarvan de eigenschappen zelfs in de barste omstandigheden behouden blijven. Het laminaatmembraan bestaat uit zo'n 77.500 gaatjes per vierkante centimeter en voert zweet voordat het neerslaat van binnen naar buiten als condens af, zodat je droog, warm en comfortabel blijft.

DryVent® DT: Dit waterdichte materiaal werkt op basis van hetzelfde principe als DryVent®-coating, maar dankzij de afwezigheid van de derde laag is dit waterdichte materiaal lichtgewicht, goed in te pakken en ademender dan andere ongevoerde, behandelde kledingstukken. DryVent® DT is vervaardigd door een coating van polyurethaan (PU) aan te brengen op een DT-drukmatrix die fungeert als een vingerdroge, halflaagse coating. De halflaagse DT-laag zorgt voor duurzaamheid en comfort door een laag te vormen tussen de DryVent® DT PU-coating en de huid. Dankzij DryVent® DT is een voering niet nodig (het wordt ook wel 2,5-laags materiaal genoemd).

Drielaags DryVent®-materiaal: Dankzij de drielaagse constructie is dit materiaal ideaal voor elke soort expeditie; het is namelijk zelfs in de extreemste omstandigheden ademend en waterdicht. De duurzame textielbuitenlaag beschermt de drager tegen wrijving en de tussenlaag heeft een coating van polyurethaan en microporiën om water van de binnen- naar buitenlaag af te voeren zonder water naar binnen te laten. De comfortabele binnenlaag is ook vervaardigd om vocht af te voeren naar de microporiën. Het eindresultaat is een superieur waterdichte, ademende technologie waarmee binnen- en buitenkant droog blijven.

Wat is het verschil tussen GORE-TEX® en DryVent®?

GORE-TEX® is veel duurzamer, heeft een beter waterdicht vermogen en is doorgaans veel slijtvaster.

Hoe weet ik of een kledingstuk van The North Face® een allergische reactie kan veroorzaken?

Allergische reacties variëren van persoon tot persoon. Het kan lastig zijn om een oorzaak-gevolgrelatie te bepalen wat betreft de aanwezigheid van bepaalde chemicaliën in een product en een allergische reactie, aangezien er ook nog andere omgevingsfactoren meespelen. Met het oog op de gezondheid van een klant kunnen we een klant niet een bepaald product aanraden als deze persoon al allergische reacties op chemische producten heeft vertoond.

Wat is DWR?

DWR is Durable Water Repellency, een manier om een coating aan te brengen op een textiel nadat het is gelamineerd of er een membraan op is aangebracht om de buitenlaag te beschermen tegen waterdruppels.

DWR is een chemische afwerking en niet waterdicht, maar voorkomt wel condensvorming en ondersteunt het ademende vermogen, zodat minder vocht je huid bereikt.

Hoe wordt de vulkracht van dons bepaald?

Vulkracht wordt gemeten door 28 gram dons in een maatcilinder te plaatsen en het volume van het dons in kubieke inch te meten. Een hogere vulkracht betekent dat de vezels langer zijn en dus meer ruimte in beslag nemen. Dit betekent dat je minder vulling nodig hebt om warm te blijven.

Een hogere vulkracht betekent ook dat het lichter is.

Algemeen

Hoe kan ik het laatste nieuws en de nieuwste productaanbiedingen van The North Face® ontvangen?

Meld je om het laatste nieuws en informatie over evenementen van The North Face® te ontvangen aan voor onze nieuwsbrief door hier te klikken.

Kan ik me afmelden voor de The North Face®-nieuwsbrief?

Open om je af te melden voor de nieuwsbrief de laatste nieuwsbrief die je per e-mail hebt ontvangen, en ga naar de link Afmelden onder aan de nieuwsbrief. Nadat je op deze link hebt geklikt, word je naar een andere pagina geleid waar je wordt gevraagd of je je echt voor onze nieuwsbriefservice wilt afmelden. Klik op Bevestigen als je zeker weet dat je onze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen. Als je een geregistreerde gebruiker bent, kun je je afmelden door naar Mijn account te gaan en vervolgens op Nieuwsbriefabonnement te klikken. Schakel het vakje Abonneren uit en klik op Opslaan.

Ik blijf problemen ondervinden met de weergave van de online winkel van The North Face®. Wat kan ik doen?

Als je problemen ondervindt met de weergave van de online winkel van The North Face®, kan het helpen om je oude cookies en de tijdelijke internetbestanden te verwijderen. Ga om je cookies te verwijderen onder internetopties naar Extra en klik op Cookies verwijderen. Controleer nadat je je oude cookies hebt verwijderd of je cookies nog wel zijn ingeschakeld. We bieden ondersteuning voor de volgende browsers: Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari en Internet Explorer.

Welke internetbrowsers worden ondersteund door The North Face®?

De website van The North Face® is geoptimaliseerd voor weergave in Microsoft Internet Explorer 8 en nieuwer, Mozilla Firefox 19.0 en nieuwer, Google Chrome 26.0 en Safari 5 en nieuwer.

Welke schermresolutie biedt de beste kijkervaring?

1024 x 768 of hoger.

Ik hebt namaak-The North Face®-producten gekocht of een website gevonden waarop namaak-The North Face®-producten worden verkocht. Wat moet ik doen?

We stellen alles in het werk om de vervaardiging van potentiële namaakgoederen tegen te houden, maar we kunnen de verkoop van niet-echte producten niet volledig voorkomen. Neem contact met ons op om melding te maken van het namaakproduct of de website waarop namaakproducten worden verkocht. Vervolgens zullen wij een onderzoek instellen.

Hoe kan ik me aanmelden voor sponsoring?

Neem contact met ons op via de pagina Contact door hier te klikken.

Wat als ik het antwoord op mijn vraag hier niet kan vinden?

Als je het antwoord op je vraag hier niet kunt vinden, raden we je aan om contact op te nemen met ons online klantenserviceteam. Verstrek de klantenservicemedewerker je bestelgegevens indien van toepassing.