The North Face NL Home

Algemene voorwaarden voor The North Face-productreparatieservice


  1. Wat is dit document? Waarom is het belangrijk?

    Deze Algemene Voorwaarden (“Voorwaarden”) regelen de reparatieservice voor jouw The North Face producten buiten garantie (“TNF-producten”). Wanneer je een reparatie van je TNF-product aanvraagt bij onze TNF Store, vraagt VF je te bevestigen dat je akkoord gaat met deze Voorwaarden en als je dat doet, ontstaat er een overeenkomst tussen jou en ons, onderworpen aan deze Voorwaarden. Daarom is het belangrijk dat je deze Voorwaarden zorgvuldig doorleest voordat je vraagt om een reparatieservice voor je TNF-producten.

    Houd er ook rekening mee dat je gebruik van de service ook wordt beheerst door ons privacybeleid dat is opgenomen in deze Voorwaarden hieronder.
     
  2. Wie zijn wij?

    In deze Voorwaarden betkent “VF” of “TNF” het bedrijf van de VF Group dat verantwoordelijk is voor het bieden van de reparatieservice aan klanten.

    Deze service wordt geboden door VF International Sagl – The North Face Division, een bedrijf geregistreerd in Zwitserland met maatschappelijke zetel in Via Laveggio 5, 6855 Stabio.
     
  3. Beschrijving van de service

    VF biedt een reparatieservice voor The North Face-producten die niet door een garantie gedekt zijn. Deze service wordt verleend in Duitsland, Oostenrijk en Nederland door onze reparatiedienst genaamd UNITED REPAIR CENTRE B.V met maatschappelijke zetel aan de Krelis Louwenstraat 1-B26, te Amsterdam, Nederland (“Serviceverlener”).
     
  4. Ophalen en afleveren van het product

    Als je gebruik wilt maken van deze service moet je het te repareren TNF-product naar de deelnemende TNF-winkels brengen. De service is niet beschikbaar in TNF-partnerwinkels.

    Bij de TNF Store moet je een formulier invullen met je informatie en het reparatieverzoek.

    Afhankelijk van de ernst van de beschadiging van het TNF-product, betaal je voor een service volgens onze tarieven die je online kunt raadplegen. Als je akkoord gaat met de geadviseerde prijs voor de reparatie van het beschadigde product, geef je je persoonsgegevens en het beschadigde product af in de winkel.

    Nadat je het verzoek hebt ingevuld, laat je bij de TNF-winkel het te repareren product achter.

    Dankzij de samenwerking met onze reparatiedienst heeft VF logistieke vervoerders geregeld om je product op te halen.

    Het artikel dat je aflevert moet gewassen zijn en in goede hygiënische conditie verkeren. Het wordt aan de discretie van het winkelpersoneel overgelaten om het serviceverzoek te accepteren of af te slaan, afhankelijk van de toestand van het product.

    Schoenen en bagage met wielen worden niet door deze service gedekt.

    De reparatiedienst doet zijn best om de schade van je TNF-product te repareren, afhankelijk van de voor handen zijn de reserveonderdelen en beschikbaarheid van materialen.

    Houd er rekening mee dat de frequentie van de logistieke dienst kan variëren afhankelijk van het aantal vereiste reparatieverzoeken, met een minimum van één wekelijkse verzending in geval van beschikbaarheid van het product.

     

  5. Productreparatie, terugsturen en betalen

    De betaling van de service moet plaatsvinden aan de kassa in de winkel bij het afleveren van het product en de prijs van de service is vastgesteld door het winkelpersoneel en met jou overeengekomen.

    Zodra het product gerepareerd is, bericht de reparatiedienst je namens VF op het e-mailadres dat je bij het verzoek hebt opgegeven. Het bericht informeert je dat het product is gerepareerd en klaar is om opgehaald te worden.

    Indien de reparatie niet naar je tevredenheid is uitgevoerd, zal VF naar eigen goeddunken beoordelen of je geldige redenen hebt om ontevreden te zijn als het gerepareerde TNF-product niet voldoet aan de marktstandaard van een tweedehands product. Als je een gerechtvaardigde claim hebt, stuurt VF het artikel terug zonder kosten in rekening te brengen.

    Daarna kun je je TNF-product binnen 30 dagen ophalen. Als je TNF-product niet binnen een periode van 30 dagen wordt opgehaald, worden de producten gerecycled/gedoneerd via het “terugnameprogramma” dat we in onze TNF-winkels hebben.

     

  6. Wie kan ik bellen als ik problemen heb met het gerepareerde TNF-product of als ik een klacht wil indienen? Biedt VF klantenondersteuning na reparatie?

    Als je problemen hebt ondervonden of een klacht wilt indienen over de service, het gerepareerde product, de retourzending of als u gewoon assistentie na de reparatie nodig hebt, kun je contact opnemen met VF's Klantenservice.

     

  7. Wat is de aansprakelijkheid van VF als er iets misgaat met de service of de reparatie van je TNF-product?

    Onze aansprakelijkheid voor schade veroorzaakt door lichte nalatigheid is, ongeacht de rechtsgrond, als volgt beperkt: (i) VF is aansprakelijk tot het bedrag van de voorzienbare schade die typisch is voor dit type contract wegens schending van wezenlijke contractuele verplichtingen; (ii) VF is niet aansprakelijk wegens licht nalatige schending van enige andere toepasselijke zorgplicht.

    De bovenstaande aansprakelijkheidsbeperkingen zijn niet van toepassing op enige verplichte wettelijke aansprakelijkheid en aansprakelijkheid voor verwijtbaar veroorzaakt persoonlijk letsel. Bovendien zijn deze aansprakelijkheidsbeperkingen niet van toepassing indien en voor zover VF een specifieke garantie op zich heeft genomen. Bovenstaande bepalingen zijn van toepassing conform de aansprakelijkheid van VF voor vergeefse uitgaven.

    In elk geval moet je adequate maatregelen nemen om schade te voorkomen en te beperken.

    Houd er ook rekening mee dat VF niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor vertragingen of het niet nakomen van haar verplichtingen uit hoofde van deze Voorwaarden indien deze vertraging of niet-nakoming het gevolg is van omstandigheden waarover zij redelijkerwijs geen controle heeft, met inbegrip van bijvoorbeeld natuurrampen, oorlog of maatschappelijke onrust, stakingen, pandemieën, overheidsingrijpen, tekortkomingen van hun toeleverancier(s), nalatigheid van jou om VF juiste informatie te geven of verschuldigde betalingen niet na te komen. VF zal je informeren over dergelijke onvoorziene

    gebeurtenissen zo snel mogelijk nadat deze zich hebben voorgedaan en zal haar best doen om de impact op haar prestaties te beperken. Als deze onderbreking langer dan 2 weken duurt, heb je het recht om je reparatieverzoek te annuleren en je geld terug te krijgen.

    Niets in deze Voorwaarden doet afbreuk aan je wettelijke rechten als consument, en niets in deze Voorwaarden sluit elke aansprakelijkheid van VF uit of beperkt deze, die op grond van het toepasselijke recht niet kan worden uitgesloten of beperkt.

     

  8. Worden mijn persoonsgegevens verzameld en verwerkt? Waarom? Hoe?

    Bij het indienen van je verzoek voor de reparatiedienst dient u een formulier in te vullen aangeboden door de reparatiedienst, en u erkent dat VF uw persoonsgegevens kan opslaan, verwerken en gebruiken.

    Je geeft VF je persoonlijke gegevens, zoals je naam, achternaam, e-mail en telefoonnummer.

    De verwerking van je persoonsgegevens, noodzakelijk voor het inschakelen van de reparatieservice, wordt uitgevoerd door VF, in zijn hoedanigheid van gegevensbeheerder. Bovendien kunnen persoonsgegevens, na voorafgaande uitdrukkelijke toestemming van de betrokken reparatieaanvrager, ook voor profielgerichte marketingdoeleinden worden verwerkt door VF International Sagl, met maatschappelijke zetel in 5, Via Laveggio, 6855, Stabio, Zwitserland, in haar hoedanigheid van gegevensbeheerder.

    Instemming met de verwerking voor profielgebaseerde marketingactiviteiten is optioneel en een weigering heeft geen negatieve gevolgen voor het verzoek om de reparatieservice.

    De reparatiedienst zou als gegevensverwerker namens VF een dienst verlenen en uitsluitend namens VF gegevens verwerken.

    Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de huidige wet- en regelgeving die van toepassing is op de verwerking van persoonsgegevens, waaronder de EU-Algemene Verordening Gegevensbescherming N. 679/2016 (AVG) en worden bewaard gedurende de tijd die nodig is om de hierin beschreven gegevensverwerkingsdoeleinden te vervullen, behalve wanneer de wet langere of kortere bewaartermijnen voorschrijft.

    Voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens kun je ons Privacybeleid raadplegen en/of contact opnemen met onze privacykantoor EMEA op privacy_europe@vfc.com.

     

  9. Wat is de toepasbare wet? En waar kan ik een procedure starten?

    Op deze voorwaarden is in alle opzichten het Duitse recht van toepassing, ongeacht de conflicten van wettelijke bepalingen, met inbegrip van maar niet beperkt tot lokale wetgeving ter implementatie van de Richtlijn inzake consumentenrechten 2011/83/EU, zoals gewijzigd. De bevoegde rechtbanken van ditzelfde land hebben exclusieve rechtsbevoegdheid in verband met geschillen die voortvloeien uit de verleende service.

     

  10. Verplichte consumenteninformatie over geschillenbeslechting

    VF is niet bereid of verplicht om deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een consumentenarbitragecommissie.

     

  11. Garantie

    Voor de verleende service past VF een productgarantie toe van 6 maanden voor de verleende reparatieservice, tenzij lokale regelgeving langere termijnen voorschrijft. Deze garantie dekt alle defecten die binnen 6 maanden na de reparatie optreden en altijd verband houden met de uitgevoerde reparatie.

    Let op: de garantie dekt geen schade:

    - die zich binnen de termijn kunnen voordoen en die niet rechtstreeks verband houden met de reparatie.

    - als gevolg van verkeerd gebruik, misbruik, wijzigingen of reparaties die niet door TNF zijn geautoriseerd.

    ***