GARANTIE

HET GARANTIEBELEID VAN THE NORTH FACE®

Op producten van The North Face® heeft de oorspronkelijke eigenaar een volledige garantie van twee jaar voor materiaal- en fabricagefouten.

Als een product wegens een fabricagefout niet naar behoren functioneert, repareren of vervangen we het product kosteloos of bieden we je restitutie aan. Deze garantie is niet van toepassing op per ongeluk veroorzaakte schade en schade veroorzaakt door onjuist onderhoud, nalatigheid, wassen, slijtage door gewoon gebruik of het natuurlijke verval van kleuren en materialen als gevolg van tijdsverloop en langdurig gebruik.  We kunnen momenteel geen reparaties uitvoeren op artikelen die buiten de voorwaarden van ons garantiebeleid vallen.

Deze garantie voorziet in specifieke rechten en is niet van invloed op andere wettelijke rechten die je als klant mogelijk hebt en welke van land tot land kunnen variëren.

HOE OUD IS JE PRODUCT?

Maak hieronder je keuze

Op producten van The North Face® heeft de oorspronkelijke eigenaar een volledige garantie van twee jaar voor materiaal- en fabricagefouten.

We kunnen momenteel geen reparaties uitvoeren op artikelen die buiten de voorwaarden van ons garantiebeleid vallen.

Neem CONTACT met ons op voor aanvullende informatie over het retourneren van je beschadigde of foutieve product/producten.

WAAR HEB JE HET PRODUCT GEKOCHT?
WAAR HEB JE HET PRODUCT GEKOCHT?

GARANTIE: VEELGESTELDE VRAGEN
Wat is het garantiebeleid van The North Face®?

Op producten van The North Face® heeft de oorspronkelijke eigenaar een volledige garantie van twee jaar voor materiaal- en fabricagefouten.

Als een product wegens een fabricagefout niet naar behoren functioneert, repareren of vervangen we het product kosteloos of bieden we je restitutie aan. Deze garantie is niet van toepassing op per ongeluk veroorzaakte schade en schade veroorzaakt door onjuist onderhoud, nalatigheid, wassen, slijtage door gewoon gebruik of het natuurlijke verval van kleuren en materialen als gevolg van tijdsverloop en langdurig gebruik. We kunnen momenteel geen reparaties uitvoeren op artikelen die buiten de voorwaarden van ons garantiebeleid vallen.


Voor evaluatiedoeleinden moet de klant het product inclusief het oorspronkelijke aankoopbewijs retourneren aan de The North Face®-wederverkoper waar het product is gekocht. Volg als het product in de online winkel van The North Face® is gekocht de instructies in het Retourbeleid op en selecteer 'Product defect' als reden voor retour. Neem als de retourperiode van 30 dagen is verstreken contact op met onze klantenservice.

Deze garantie voorziet in specifieke rechten en is niet van invloed op andere wettelijke rechten die je als klant mogelijk hebt en welke van land tot land kunnen variëren.

Valt normale slijtage onder de garantie?

Al onze producten worden volgens zeer hoge standaarden vervaardigd. Hoe goed je je The North Face®-product ook onderhoudt, uiteindelijk zal het toch slijtage gaan vertonen. Normale slijtage valt niet onder de garantie van The North Face®.

Kan mijn product nog worden gerepareerd als het niet meer onder de garantie valt?

Volg de instructies in ons Retourbeleid op en selecteer 'Product defect' als reden voor retour.

We kunnen momenteel geen reparaties uitvoeren op artikelen die buiten de voorwaarden van ons garantiebeleid vallen.

Wordt mijn product door The North Face® gerepareerd of vervangen, of wordt het aankoopbedrag gerestitueerd?

Als je The North Face®-product defect of beschadigd is wegens een afwerkings- of fabricagefout, repareren of vervangen we je product(en) of wordt het aankoopbedrag gerestitueerd. Als we van mening zijn dat de defecte producten die je aan ons hebt geretourneerd, niet defect zijn, wijzen we je garantieclaim af en sturen we de producten weer terug. Als je bijzondere herinneringen hebt aan je The North Face®-product waardoor het voor jou onvervangbaar is, laat dat ons dan weten op het moment dat je het product retour stuurt. Producten die niet schoon zijn, worden afgewezen.

Moet ik betalen voor de retourzending van het product/de producten die onder de garantie vallen?

Ik heb mijn product bij de online winkel van The North Face® gekocht
The North Face® neemt de verzendkosten voor producten die onder onze garantie vallen, voor zijn rekening. Voor producten die niet onder de garantie vallen, worden verzend- en reparatiekosten in rekening gebracht.

Ik heb mijn product niet bij de online winkel van The North Face® gekocht
De winkel waar je het product hebt geretourneerd, zorgt ervoor dat het product naar de garantieafdeling van The North Face® wordt verzonden.

The North Face® neemt de verzendkosten voor producten die onder onze garantie vallen, voor zijn rekening. Voor producten die niet onder de garantie vallen, worden verzend- en reparatiekosten in rekening gebracht.

Waar kan ik de status van mijn garantieretour bekijken?

Ik heb mijn product gekocht op TheNorthFace.com
Je ontvangt een e-mail zodra je retourzending is verwerkt. De garantieretour wordt binnen ongeveer 14 kalenderdagen vanaf de datum waarop we je product(en) bij ons magazijn in ontvangst hebben genomen, verwerkt en aan je geretourneerd.

Ik heb mijn product niet gekocht op TheNorthFace.com
De winkel waar je je product hebt geretourneerd, houdt je op de hoogte van de status van je garantieretour. Aarzel niet om contact op te nemen met de medewerkers. Ze helpen je graag verder. De meeste garantieverzoeken worden binnen 30 dagen afgehandeld.

Mijn The North Face®-product is beschadigd of defect. Hoe kan ik het retourneren?

Ik heb mijn product bij de online winkel van The North Face® gekocht
Volg de instructies in ons Retourbeleid op en selecteer 'Product defect' als reden voor retour. Neem als de retourperiode van 30 dagen is verstreken contact op met onze klantenservice.
Zorg ervoor dat je te retourneren producten schoon zijn.

Ik heb mijn product niet bij de online winkel van The North Face® gekocht
Je moet het product/de producten samen met een geldige bon of ander geldig aankoopbewijs retourneren aan de The North Face®-winkel of -wederverkoper waar je het product/de producten hebt gekocht. In de winkel worden de van toepassing zijnde procedure en tijdlijn aan je uitgelegd.

Ik heb een gesp die stuk is, er ontbreken onderdelen of er zijn veters stuk. Kan dit worden vervangen?

Als je gesp stuk is, je veters zijn geknapt of je capuchon weg is, vervangen we deze graag voor je. Neem hiervoor contact met ons op en verstrek ons de volgende informatie:

  • Een duidelijke omschrijving van het betreffende onderdeel: je The North Face®-product, de kleur, de maat en, indien mogelijk, een foto van het betreffende onderdeel.
  • Het adres waarnaar het onderdeel moet worden verzonden.

Als er geen origineel reserveonderdeel voorhanden is, bieden we je het beste alternatief aan.

Je kunt ook contact opnemen met de dichtstbijzijnde The North Face®-winkel; wellicht is het product waarnaar je op zoek bent daar verkrijgbaar.

Waar kan ik vervangende onderdelen voor mijn tent vinden?

Ga hiervoor naar een geautoriseerde The North Face®-wederverkoper. Het personeel moet wel het soort tent weten, net als het type tentstok dat je nodig hebt. Neem voor meer informatie Contact met ons op.

Ik heb op vakantie een product gekocht. Heb ik toch nog recht op garantie?

Volgens ons beleid moeten producten worden geretourneerd aan het oorspronkelijke verkooppunt. Neem als dat niet mogelijk is contact op met je plaatselijke winkel om te vragen of de winkel de garantieservice op zich wil nemen of neem Contact met ons op.