ALGEMENE VOORWAARDEN van
THE NORTH FACE XPLR Pass


Voor het laatst bijgewerkt: februari 2022

The North Face®, een divisie van VF International Sagl, een Zwitserse onderneming geregistreerd in Stabio (Zwitserland) onder nr. CH-514.4.028.163-8, omzetbelastingnummer CHE-111.650.898, met kantoor te 5 Via Laveggio, 6855 - Stabio, Zwitserland ("The North Face") biedt het The North Face® XPLR Pass-beloningsprogramma ("XPLR Pass" of het "Programma") aan via haar website die toegankelijk is op www.thenorthface.nl, en bijbehorende lokale URL's, via mobiele applicatie(s) die wij beschikbaar kunnen stellen om toegang te krijgen tot het Programma ("XPLR Pass-app"), en via de eigen deelnemende winkels van The North Face en de eigen outletwinkels van The North Face in Nederland, die u hier kunt vinden https://www.thenorthface.nl/store-locator.html (gezamenlijk de "Diensten"). Het Programma en de Diensten zijn onderworpen aan de volgende programmavoorwaarden (deze "Voorwaarden"). Door u te registreren als lid (een "Lid" of "u" of "uw") van het Programma en door toegang tot, gebruik van of deelname aan het Programma, (i) verklaart u dat u 18 jaar of ouder bent en (ii) akkoord gaat met de Voorwaarden. Om deel te nemen aan het Programma moet u een consument zijn. Wederverkopers van The North Face-artikelen komen niet in aanmerking om punten te verdienen of deel te nemen aan het Programma.

BIJ TOEGANG TOT OF GEBRUIK VAN HET PROGRAMMA EN GERELATEERDE DIENSTEN OP WELKE MANIER DAN OOK, MOET U DOOR HET AANVINKEN VAN DE JUISTE VAKJES BEVESTIGEN DAT U AKKOORD GAAT MET DEZE VOORWAARDEN, EVENALS DE GEBRUIKSVOORWAARDEN VAN DE WEBSITE EN HET PRIVACYBELEID VAN THE NORTH FACE, AANGEZIEN DEZE VAN TIJD TOT TIJD KUNNEN WORDEN BIJGEWERKT EN GEWIJZIGD MET VOORAFGAANDE KENNISGEVING (COLLECTIEF, "VOORWAARDEN EN BELEID"). INDIEN U BEZWAAR HEEFT TEGEN EEN VAN DE VOORWAARDEN VAN DEZE VOORWAARDEN EN HET BELEID, OF INDIEN U NIET IN AANMERKING KOMT OF GEAUTORISEERD BENT OM DEZE VOORWAARDEN EN HET BELEID AAN TE GAAN, MAAK DAN GEEN TOEGANG TOT OF GEBRUIK VAN HET PROGRAMMA OF GERELATEERDE DIENSTEN. DOOR HET REGISTRATIEPROCES TE VOLTOOIEN, CREËERT U EEN WETTELIJK AFDWINGBAAR CONTRACT WAARMEE U INSTEMT GEBONDEN TE ZIJN AAN ALLE VOORWAARDEN EN BELEIDSLIJNEN. LEES DE VOORWAARDEN EN HET BELEID AANDACHTIG, WANT ZE BEVATTEN BELANGRIJKE INFORMATIE.

1. Programmaoverzicht

Wanneer u lid wordt van XPLR Pass, krijgt u toegang tot de voordelen via de website van The North Face op www.thenorthface.nl/loyalty-programme.html en de bijbehorende URL's. Het programma biedt XPLR Pass-leden toegang tot bepaalde voordelen, waarvan sommige worden aangeboden aan alle deelnemende leden, terwijl andere beperkt zijn tot specifieke ledensegmenten.

2. Lidmaatschap

A. Toelating: u moet ten minste 18 jaar oud, een natuurlijk persoon en een legale inwoner van Nederland zijn om Lid van het Programma te worden. Eén account per persoon. Als u niet aan deze voorwaarden voldoet, is het u verboden toegang te krijgen tot het Programma, het te gebruiken en u ervoor in te schrijven. Werknemers van alle VF Corporation en haar merken komen in aanmerking om Lid te worden van het Programma, maar kunnen worden uitgesloten van bepaalde promoties. The North Face mag toegang of voortzetting van toegang tot het Programma of diensten, weigeren aan een persoon of entiteit, bijvoorbeeld in geval van verdacht frauduleus gebruik van het Programma en mag de criteria om in aanmerking te komen van tijd tot tijd wijzigen. The North Face mag weigeren een aanvraag te accepteren om zich te registreren als Lid in geval van verdacht frauduleus gebruik van het Programma.

B. Hoe lid te worden: U kunt zich registreren om lid te worden van XPLR Pass door het registratieproces te voltooien door The North Face te voorzien van actuele, volledige en nauwkeurige informatie, zoals meer specifiek vereist door de dan geldende registratieprocedures.

Lidmaatschap kan worden toegepast op de volgende manieren:

i. Online op www.thenorthface.nl/loyalty-programme.html door een account aan te maken, bepaalde informatie te verstrekken, waaronder uw voor- en achternaam, geslacht en e-mailadres, aan te geven dat u XPLR Pass-lid wilt worden en door deze XPLR Pass-voorwaarden te aanvaarden, of als u al een account hebt op www.thenorthface.nl/loyalty-programme.html, door in te loggen op uw account, aan te geven dat u XPLR Pass-lid wilt worden, alle resterende informatie te verstrekken en door deze XPLR Pass-voorwaarden te aanvaarden.

ii. In deelnemende The North Face-winkels door uw voornaam, achternaam en e-mailadres op te geven. Nadat u dit verzoek hebt gedaan, ontvangt u een e-mail waarin u wordt gevraagd de aanmelding voor uw lidmaatschap van de XPLR Pass te voltooien. U wordt gevraagd om online een account te hebben of aan te maken op www.thenorthface.nl/loyalty-programme.html, dat ook uw Programma-account is, bepaalde informatie te verstrekken, waaronder uw voor- en achternaam, e-mailadres en geslacht, en deze XPLR Pass Algemene Voorwaarden te accepteren; nadat u dit heeft gedaan, bent u een volwaardig XPLR Pass-lid.

"Zodra u het verzoek indient om lid te worden van XPLR Pass door uw e-mailadres op te geven bij een deelnemende The North Face-winkel, wordt u beschouwd als een XPLR Pass-lid en moet u voor volledige toegang tot alle beschikbare voordelen (waaronder eventuele wedstrijden, sweepstakes of andere promoties) uw inschrijving voltooien zoals hierboven beschreven en een volledig XPLR Pass-lid worden."

Ter illustratie en niet beperkend: aspirant-leden kan worden gevraagd om hun voor- en achternaam, geslacht, legitieme elektronische postadres, en / of bepaalde aanvullende informatie (zoals, bijvoorbeeld, voorkeur voor contactmethode, de belangstelling voor The North Face en interesse voor bepaalde producten en diensten, geboortedatum); aspirant-leden zal worden gevraagd om een accountwachtwoord aan te maken.

Om bepaalde aspecten van de Programmadienst te verkrijgen, kunnen leden er ook voor kiezen informatie te verstrekken met betrekking tot hun accounts op de social media (zoals, bijvoorbeeld, Twitter, Facebook en Instagram). U bent verantwoordelijk voor het handhaven van de vertrouwelijkheid van uw toegangsgegevens en andere accountinformatie en u bent volledig verantwoordelijk voor alle activiteiten die onder uw account plaatsvinden. U stemt ermee in om ervoor te zorgen dat u uw account afsluit of uitlogt aan het einde van elke sessie van toegang tot uw account. U stemt ermee in om ons onmiddellijk op de hoogte te brengen van elk ongeoorloofd gebruik van uw lidmaatschapsaccount door contact op te nemen met de Klantenservice van The North Face op 0800 394 9051.

C. Voordelen van het Programma: Het Programma is gestructureerd om bepaalde voordelen te bieden, waarvan sommige alleen beschikbaar zijn voor bepaalde ledensegmenten. Om toegang te krijgen tot de Voordelen van het Programma moet u een volwaardig XPLR Pass-lid zijn, waarvoor u een account moet aanmaken op www.thenorthface.nl/loyalty-programme.html en akkoord moet gaan met de Algemene Voorwaarden van de XPLR Pass. Bij het aanmaken van het account op www.thenorthface.nl/loyalty-programme.html bent u verantwoordelijk voor het aanmaken van een complex wachtwoord om uw account te beschermen en ervoor te zorgen dat u uw wachtwoord niet met anderen deelt.

D. Bijwerken van informatie: U bent verantwoordelijk voor het verstrekken van het juiste e-mailadres om voordelen te ontvangen en om de ontvangst van voordelen te garanderen. Als gevolg hiervan is elk lid verantwoordelijk voor het bijhouden van juiste en bijgewerkte persoonlijke informatie, waaronder uw e-mailadres. U kunt uw lidmaatschapsgegevens bijwerken via uw The North Face-account online op www.thenorthface.nl/loyalty-programme.html. Leden kunnen worden gevraagd om te voldoen aan bepaalde identiteitsverificatievereisten die door The North Face zijn opgesteld om hun informatie bij te werken. 

3. Lidmaatschapsvoordelen en beloningen

A. Leden kunnen bepaalde voordelen aangeboden krijgen die zij naar keuze kunnen accepteren, waaronder bijvoorbeeld inschrijvingen voor loterijen, verjaardagserkenningen, toegang tot exclusieve ontwerpen, toegang tot vroegtijdige informatie over nieuwe productreleases en vroegtijdige toegang tot speciale events (gezamenlijk, "Voordelen"). De Voordelen waaruit een lid kan kiezen worden weergegeven in het XPLR Pass-account van het lid, dat online toegankelijk is op www.thenorthface.nl

De initiële voordelen bij toetreding als Lid kunnen het volgende omvatten:

(a) Welkomstpremie: promotiecode voor 10% korting op de volgende aankoop van het lid met een minimumwaarde van € 100, online gedaan op www.thenorthface.nl of in deelnemende The North Face-winkels en The North Face-outletwinkels in Nederland, die u hier kunt vinden https://www.thenorthface.nl/store-locator.html. Leden ontvangen een e-mail met de kortingscode, die 30 dagen geldig is, zodra zij zich aanmelden voor het XPLR Pass-lidmaatschap. Voor sommige artikelen kunnen uitsluitingen gelden.

(b) Verjaardagscadeau (één keer per jaar terugkerend): promotiecode van 10% korting om te gebruiken voor online winkelen op www.thenorthface.nl en/of in The North Face-winkels. Leden ontvangen op hun verjaardag een e-mail met de promotiecode, die 30 dagen geldig is vanaf de eerste e-mail, en ontvangen 22 dagen na hun verjaardag een herinneringsmail (met dezelfde code). Voor sommige artikelen kunnen uitsluitingen gelden.

(c) Gratis Expressbezorging: op alle bestellingen geplaatst op www.thenorthface.nl. Gratis Expressbezorging, waarbij de bestelling gegarandeerd binnen 1-2 werkdagen wordt geleverd, wordt bij het afrekenen automatisch voorgeselecteerd bij het afrekenen van de online aankoop van het lid.

(d) Exclusieve of vervroegde toegang tot collecties of promoties: exclusieve toegang of vervroegde toegang tot collecties of promoties vóór andere klanten die geen lid zijn en nog niet zullen kunnen kopen.

(e) Een video bekijken: mogelijkheid om exclusieve video's of previews te bekijken zonder beperkingen, alleen voor leden.

(f) Aanbevelen aan een vriend: een link verkrijgen die leden naar een vriend kunnen sturen om zich in te schrijven voor het Programma.

Extra voordelen kunnen beschikbaar worden gesteld aan leden tijdens het programma.

B. De voordelen kunnen onderworpen zijn aan bijkomende voorwaarden en beperkingen, waaronder bijvoorbeeld een beperking van het aantal van een bepaald voordeel die een lid kan verwerven of een beperking van de tijd voor toegang tot het voordeel of andere voorwaarden. Deze aanvullende voorwaarden en beperkingen zullen van tijd tot tijd worden vastgesteld en zullen specifiek afhankelijk zijn van de betreffende voordelen. Zie de details van de voordelen voor informatie over andere voorwaarden en beperkingen. Voordelen kunnen beperkt zijn in hoeveelheid, en/of kunnen slechts gedurende een beperkte tijd beschikbaar zijn, zoals bepaald door The North Face in de betreffende bepalingen en voorwaarden. Voordelen die niet langer beschikbaar zijn voor selectie of verzilvering kunnen worden verwijderd van het XPLR Pass-account van een lid. The North Face behoudt zich het recht voor om te allen tijde een voordeel van vergelijkbare of hogere waarde te vervangen indien een voordeel niet langer beschikbaar is. U bent verantwoordelijk voor alle belastingen en eventuele andere kosten of uitgaven in verband met een voordeel dat u ontvangt.

C. Voordelen hebben geen contante waarde en zijn niet inwisselbaar voor contant geld en er wordt geen wisselgeld/valuta gegeven voor een Voordeel. Voordelen kunnen niet worden geretourneerd aan The North Face.

D. Digitale Voordelen en inzendingen voor sweepstakes of willekeurige verlotingen mogen alleen worden ingewisseld via het XPLR Pass-account van het lid, dat online toegankelijk is op www.thenorthface.nl/loyalty-programme.html. Het lid mag zijn digitale Voordeel niet met anderen delen.

E. De Leden zijn zelf verantwoordelijk voor het veiligstellen van hun Voordelen en het beschermen ervan tegen diefstal en ongeoorloofd gebruik. The North Face vervangt geen verloren of gestolen Voordelen. 

4. E.mail, mobiele telefoon en privacy

A. Als u zich registreert voor het Programma, ontvangt u servicemails met betrekking tot het Programma. Deze kunnen informatie bevatten over het programma, de Voordelen, Programma-updates en ander gerelateerd materiaal. Leden kunnen het soort servicemails dat ze ontvangen over het Programma aanpassen in hun Programma-account. Om deel te nemen aan het Programma, kunnen Leden zich mogelijk niet volledig uitschrijven voor servicemails over het Programma, aangezien het nog steeds nodig kan zijn om van tijd tot tijd servicemails te versturen voor belangrijke zaken. Als Leden er zeker van willen zijn geen servicemails over het Programma te zullen ontvangen, kunnen ze hun lidmaatschap van het Programma opzeggen zoals hieronder beschreven in de Algemene Voorwaarden. Leden kunnen zich daarentegen te allen tijde afmelden voor promotionele e-mails van The North Face via de afmeldlink in die e-mails. Wij sturen u promotionele e-mails over The North Face-producten en diensten als u vooraf toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van dergelijke e-mails. 

B. Door u in te schrijven voor het Programma, erkent u het privacybeleid van The North Face te hebben gelezen en begrepen met betrekking tot het verzamelen, gebruiken en openbaar maken van uw persoonlijke gegevens.

5. Algemene voorwaarden van het Programma

A. Het lidmaatschap van het Programma en de voordelen ervan worden aangeboden naar goeddunken van The North Face, die zich het recht voorbehoudt de regels, voorschriften, voordelen of deelnemingsvoorwaarden van het Programma te allen tijde te beëindigen, te wijzigen, te beperken of te annuleren, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand. In het geval van annulering zal dit op geen enkele wijze van invloed zijn op de Voordelen die zijn verdiend tot aan de datum van annulering.

B. Indien The North Face deze Voorwaarden wijzigt of aanpast, zal het via deze Voorwaarden een redelijke vooraankondiging geven van eventuele wijzigingen. Ervoor kiezen om Lid te blijven na een wijziging in de Voorwaarden houdt uw aanvaarding in van de herziene Voorwaarden. Indien het Lid niet instemt met de gewijzigde Voorwaarden, heeft het Lid het recht om zijn Lidmaatschap te beëindigen en dit zou op geen enkele wijze afbreuk doen aan de rechten die het Lid heeft verworven. De herzieningen van het Programma die The North Face kan doorvoeren omvatten, maar zijn niet beperkt tot, een van de volgende wijzigingen: (i) het niet langer verstrekken van een Voordeel; (ii) het wijzigen van de methode om Lid te worden; (iii) het instellen of toevoegen van black-outdata voor het gebruik van Voordelen.

C. Deze Voorwaarden zijn nietig waar en voor zover bij wet verboden.

D. Het lidmaatschap is beperkt tot één lidmaatschap per persoon en per e-mailadres. In het geval van een geschil over de eigendom van een Lidmaatschapsaccount, zal de registratie worden verklaard te zijn gedaan door de bevoegde accounthouder van het e-mailadres dat is ingediend op het moment van registratie, zoals bepaald door The North Face. Voor de toepassing van deze Voorwaarden is de "bevoegde accounthouder" de natuurlijke persoon die aan het ingediende e-mailadres is toegewezen door een internetprovider, online serviceprovider of andere organisatie (bijv. bedrijf, onderwijsinstelling, etc.) die verantwoordelijk is voor het toewijzen van e-mailadressen voor het domein dat is gekoppeld aan het ingediende e-mailadres.

E. Misbruik van het Programma, inclusief het niet naleven van deze Voorwaarden, en het niet naleven van de Gebruiksvoorwaarden van The North Face-website, die hierin zijn opgenomen door middel van deze vermelding, de verkoop of ruil (of de poging tot verkoop of ruil) van Voordelen, of promotionele aanbiedingen, buitensporige retourzendingen van In aanmerking komende Aankopen, fraude of sabotage van een Voordeel, met inbegrip van enquêtes, opiniepeilingen of deelname aan loterijen, en elke onjuiste voorstelling van feiten in verband hiermee of ander ongepast gedrag zoals uitsluitend bepaald door The North Face, kan leiden tot beëindiging van het lidmaatschap van een Lid en toekomstige diskwalificatie van deelname aan het Programma, en annulering van eerder toegekende maar ongebruikte Voordelen. Naar eigen goeddunken kunnen wij misbruik van het Programma vervolgen in de ruimste zin van de wet.

F. U kunt uw lidmaatschap van de XPLR Pass te allen tijde opzeggen door te bellen met de klantenservice op 0800 394 9051. Het annuleren van uw XPLR Pass-lidmaatschap betekent niet dat uw www.thenorthface.nl-account wordt verwijderd. Neem contact op met de klantenservice op 0800 394 9051 als u vragen hebt over uw lidmaatschap; The North Face-winkelmedewerkers kunnen problemen met het lidmaatschap niet oplossen.

G. Digitale beloningen zijn niet overdraagbaar en mogen niet worden gecombineerd onder Leden of op enigerlei wijze worden overgedragen aan wie dan ook, ook niet via de nalatenschap van een Lid, en mogen niet overgaan op rechtsopvolgers en rechtverkrijgenden van een Lid.

H. U GAAT ERMEE AKKOORD DAT DEELNAME AAN HET PROGRAMMA, LIDMAATSCHAP VAN HET PROGRAMMA, EN GEBRUIK VAN PRODUCTEN OF DIENSTEN IN VERBAND MET HET PROGRAMMA, INCLUSIEF ALLE VOORDELEN IN VERBAND MET HET PROGRAMMA, GEHEEL OP EIGEN RISICO IS.

The North Face is niet verantwoordelijk voor gebeurtenissen buiten haar controle. Als de levering van het Programma wordt beïnvloed door een gebeurtenis die buiten haar macht ligt, zal The North Face Leden zo snel mogelijk op de hoogte stellen en redelijke stappen ondernemen om de gevolgen van de gebeurtenis voor het Programma te minimaliseren.

VOOR ZOVER WETTELIJK TOEGESTAAN, WIJST THE NORTH FACE ALLE GARANTIES AF VOOR VIRUSSEN OF ANDERE SCHADELIJKE COMPONENTEN IN VERBAND MET HET PROGRAMMA, THE NORTH FACE-WEBSITES, EN XPLR Pass-APP. SOMMIGE JURISDICTIES STAAN DE AFWIJZING VAN GEÏMPLICEERDE GARANTIES NIET TOE. IN DIE RECHTSGEBIEDEN ZIJN DE VOORGAANDE DISCLAIMERS NIET OP U VAN TOEPASSING.

THE NORTH FACE is verantwoordelijk tegenover u voor voorzienbaar verlies en schade veroorzaakt door ons. Als wij ons niet aan deze Algemene Voorwaarden houden, zijn wij verantwoordelijk voor verlies of schade die u lijdt en die een voorzienbaar gevolg is van onze schending van deze Algemene Voorwaarden, of ons verzuim om redelijke zorg en vaardigheid te gebruiken, maar wij zijn niet verantwoordelijk voor verlies of schade die niet voorzienbaar is. Verlies of schade is voorzienbaar als het duidelijk is dat het zal gebeuren of als, op het moment dat de Algemene Voorwaarden zijn overeengekomen, zowel u als wij wisten dat het zou kunnen gebeuren.

THE NORTH FACE ZAL NIET AANSPRAKELIJK ZIJN VOOR SCHADE TEN GEVOLGE VAN UW MISBRUIK VAN DE WEBSITES VAN THE NORTH FACE, DE XPLR Pass APP, UW ONVERMOGEN OM DE WEBSITES VAN THE NORTH FACE, DE XPLR Pass-APP TE GEBRUIKEN OF VAN ONDERBREKING, SCHORSING, EN WIJZIGING VAN DE NORTH FACE-WEBSITES, OF DE XPLR Pass-APP DOOR REDENEN DIE BUITEN DE CONTROLE VAN VF VALLEN, BEHALVE WANNEER EEN DERGELIJK VERLIES WORDT VEROORZAAKT DOOR NALATIGHEID VAN DE NORTH FACE, ZIJN AGENTSCHAPPEN OF DISTRIBUTEURS OF DOOR HUN MEDEWERKERS. UW WETTELIJKE RECHTEN WORDEN NIET AANGETAST, EN DEZE BEPERKINGEN ZIJN VAN TOEPASSING VOOR ZOVER MAXIMAAL IS TOEGESTAAN DOOR DE WET. DAARNAAST STAAN BEPAALDE ANDERE RECHTSGEBIEDEN GEEN BEPERKINGEN VAN AANSPRAKELIJKHEID TOE. IN DERGELIJKE RECHTSGEBIEDEN ZIJN SOMMIGE VAN DE VOORGAANDE BEPERKINGEN MOGELIJK NIET OP U VAN TOEPASSING.

VOOR ZOVER TOEGESTAAN DOOR DE WET, GAAT U ERMEE AKKOORD OM THE NORTH FACE, HAAR FUNCTIONARISSEN, DOCHTERONDERNEMINGEN, FILIALEN, OPVOLGERS, RECHTVERKRIJGENDEN, DIRECTEUREN, AMBTENAREN, AGENTEN, DIENSTVERLENERS, VERKOPERS, LEVERANCIERS EN WERKNEMERS, TE VRIJWAREN VAN ELKE CLAIM OF EIS, INCLUSIEF REDELIJKE ADVOCAATKOSTEN EN GERECHTSKOSTEN, GEMAAKT DOOR EEN DERDE PARTIJ ALS GEVOLG VAN OF VOORTVLOEIEND UIT UW INBRENG.

I. Voor zover toegestaan door de wet, zijn het Programma en deze Voorwaarden en elke claim of geschil voortvloeiend uit of in verband hiermee, of uw gebruik van The North Face-websites of de XPLR Pass-App onderworpen aan en geïnterpreteerd volgens het toepasselijke recht van Nederland, zonder inachtneming van conflictenrechtelijke overwegingen.

Indien een bepaling van deze Voorwaarden onwettig of, om welke reden dan ook, onafdwingbaar wordt geacht, zal die bepaling geacht worden te kunnen worden afgescheiden en geen invloed hebben op de geldigheid en afdwingbaarheid van de overige bepalingen.

Als er een geschil ontstaat, raden wij u ten zeerste aan eerst contact op te nemen met onze afdeling Klantenservice voordat u een gerechtelijke procedure start. Wij hechten veel waarde aan de relatie met onze klanten en zullen proberen uw claims informeel en snel op te lossen.

6. Neem contact op met ons

Als u vragen heeft over deze Voorwaarden, neem dan contact op met onze Klantenservice op 0800 394 9051.