Returns FAQs

alt

Return Policy

Wat is jullie retourneerbeleid?
Als je niet tevreden bent met je aankoop, of je bent gewoon van gedachten veranderd over het product/de producten, accepteren we probleemloos je retourzending binnen 30 kalenderdagen na de bezorging.
In welke toestand moet het artikel worden geretourneerd?
Producten moeten met zorg worden behandeld en bewaard en in hun oorspronkelijke staat en verpakking worden geretourneerd, met alle originele labels en etiketten eraan bevestigd. Als de manier waarop je het (de) product(en) hebt behandeld resulteert in een lagere handelswaarde, kunnen we het bedrag dat we je terugbetalen dienovereenkomstig verlagen.
Krijg ik mijn verzendkosten terug als ik mijn bestelling terugstuur?
Als je artikelen retourneert omdat je van gedachten bent veranderd of omdat ze defect zijn, krijg je het volledige bedrag teruggestort op je oorspronkelijke betalingswijze, inclusief eventuele verzendkosten.

Als je meer dan een product binnen een bestelling hebt gekocht en je hebt er maar één of enkele van geretourneerd, betalen wij je het evenredige aandeel van de totale verzendkosten die je hebt betaald. Bijvoorbeeld, als je 3 artikelen had gekocht en er 2 van hebt geretourneerd, betalen we je 2/3 van de totale verzendkosten die je hebt betaald.
Kan ik een artikel retourneren en ruilen voor iets anders in plaats van een terugbetaling?
We bieden geen omruilingen aan. Als je geïnteresseerd bent in een andere maat of kleur, moet je het artikel retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen. Je retourzending wordt terugbetaald zodra deze is ontvangen en verwerkt in ons magazijn. Start hier een retourzending. Zie Hoe retourneer ik een online aankoop hier.
Wat moet ik doen als het product niet correct is of beschadigd of defect is aangekomen?
Als je een verkeerd, defect of beschadigd artikel hebt ontvangen, kun je het binnen 30 kalenderdagen na levering vanaf de ontvangstdatum retourneren. Volg de standaard retourprocedure en selecteer een retourreden. Start hier een retourzending.

Als de periode van 30 dagen is verstreken, kunt u defecte producten binnen 2 jaar na ontvangst van de producten retourneren. Zie onze Wettelijke garantie voor defecte goederen hier.
Wat moet ik doen als ik geen aankoopbewijs heb?
Als je een cadeau hebt ontvangen maar geen aankoopbewijs hebt of niet weet waar je The North Face-artikel is gekocht, kan het zijn dat je het niet kunt retourneren.

Als het artikel dat je wilt retourneren in perfecte staat is, met de originele verpakking en alle labels eraan, kun je proberen het naar je plaatselijke The North Face-winkel te brengen. De winkel beoordeelt het verzoek per geval. Zij kunnen naar eigen goeddunken het product omruilen voor een andere maat, kleur of stijl van dezelfde of mindere waarde, of een tegoedbon geven.
Kan ik een The North Face-product retourneren dat ik bij een andere winkel heb gekocht?
We kunnen geen retourneringen verwerken voor artikelen die zijn gekocht in andere winkels dan die van The North Face of TheNorthFace.nl. Je kunt onder Vind een winkel controleren of een winkel eigendom is van The North Face of van een partner. Neem voor hulp rechtstreeks contact op met de winkelier of partner bij wie je hebt gekocht.
Kan ik artikelen online retourneren die ik bij een The North Face-winkel heb gekocht?
Artikelen die zijn gekocht bij een The North Face-winkel kunnen alleen worden geretourneerd bij diezelfde winkel.
Kan ik artikelen die ik online heb gekocht retourneren bij een The North Face-winkel?
Aankopen gedaan op een officiële The North Face online winkel kunnen alleen worden geretourneerd via onze online retourprocedure. Start je retournering nu.

Hoe retourneren

Hoe kan ik een online aankoop aan The North Face retourneren?
Aankopen gedaan op een officiële The North Face online winkel kunnen alleen worden geretourneerd via onze online retourprocedure. Start je retournering nu.
Hoe lang duurt het om een retournering te doen?
Het kan tot 5 werkdagen duren voordat wij je retourzending van de vervoerder hebben ontvangen.

Als de retourzending is ontvangen en verwerkt in ons magazijn, sturen we je een e-mail om te bevestigen dat je terugbetaling is verwerkt. Dit kan 2-3 werkdagen duren nadat we het geretourneerde artikel van de vervoerder hebben ontvangen.

Het kan tot 14 dagen duren voordat de terugbetaling op je rekening wordt weergegeven, afhankelijk van de betalingsmethode die je hebt gebruikt.
Waar kan ik een in de winkel gedane bestelling retourneren die bij de winkel of bij mij thuis werd bezorgd?
Artikelen uit de online voorraad die in een winkel zijn gekocht en bij de winkel of bij jou thuis zijn afgeleverd, kunnen online worden geretourneerd of in dezelfde The North Face-winkel van en geëxploiteerd door The North Face waar je je aankoop hebt gedaan. Dit geldt niet voor partner- en concessiewinkels.

Wanneer je je aankoop online retourneert, volg dan de standaard online retourprocedure. Deze online retourneringen kunnen ALLEEN worden vergoed in de vorm van een digitale cadeaubon waarop onze standaard cadeaubonvoorwaarden van toepassing zijn.
Waar kan ik een artikel retourneren dat ik online heb besteld, maar in de winkel heb afgehaald?
Artikelen die je online hebt gekocht en in een winkel hebt opgehaald, kun je retourneren door de stappen te volgen van Hoe retourneer ik een online aankoop. Je kunt hier een retourzending starten.
Waar kan ik een artikel retourneren dat ik online heb besteld, maar in de winkel heb gekocht?
Online gereserveerde, maar in de winkel gekochte artikelen kunnen alleen worden geretourneerd in dezelfde winkel. Niet inbegrepen zijn partnerwinkels en concessiewinkels.
Hoe maak ik een retouretiket aan?
Om een gratis retouretiket te ontvangen, ga naar Een online aankoop retourneren en volg de stappen om een retourzending te boeken.
Hoe kan ik een retouretiket krijgen als ik het niet kan printen?
Als je geen mogelijkheid hebt een retouretiket te printen, neem dan contact op met ons.

Terugbetalingen

Hoe lang duurt het om mijn terugbetaling te ontvangen?
Je terugbetaling wordt verwerkt zodra het/de geretourneerde artikel(en) is/zijn geïnspecteerd en geaccepteerd door ons kwaliteitscontroleteam.

Als je retourzending correct is geaccepteerd en verwerkt, ontvang je een e-mailbevestiging waarin staat dat het aankoopbedrag is teruggestort naar je oorspronkelijke betaalmethode.

Als er iets mis is met je retourzending (bijvoorbeeld producten die niet overeenkomen met je aankoop, producten die worden geretourneerd met een lagere verkoopwaarde, enzovoort), brengen we je hiervan per e-mail op de hoogte en sturen we het artikel mogelijk zelfs naar je terug.

Het hele proces, vanaf het moment dat je het retouretiket hebt afgedrukt tot het moment dat de terugbetaling zichtbaar is op je account, kan maximaal 14 dagen duren. Houd er rekening mee dat het tijdstip van terugbetaling kan variëren, afhankelijk van de gebruikte betaalmethode.

Als dit je probleem niet oplost, neem dan contact met ons op.
Wat moet ik doen als het bedrag van de terugbetaling niet klopt?
Als je een onjuiste terugbetaling hebt ontvangen, neem contact op met ons. We zullen het zo snel mogelijk oplossen.